Visar inlägg med etikett serier. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett serier. Visa alla inlägg

tisdag 5 januari 2010

Film, utan kamera...

Jag har provat att göra lite film utan kamera...
Man skriver ett manuskript och får välja lite olika scener och virtuella aktörer,
ungefär som i ToonDo som jag skrivit om tidigare... Kul, kanske ett sätt att förmedla
instruktioner lite roligare än en punktlista. Jag skulle vilja försöka få elever att använda
detta för redovisningar, men eftersom det saknas stöd för svenska än så länge, så kanske
det främst är tillämpligt i språkundervisningen.
Testa att vara din egen regissör, det är rätt kul!
http://www.xtranormal.com

söndag 20 december 2009

IKT i undervisningen...


IKT ja...det skall vara web 2.0, interaktivitet, samarbete och nätverkande mest hela tiden... Det finns tillfällen när jag känner mig lite gammalmodig och nästan längtar efter en flanellograf... fast de brukar gå rätt fort över, de stunderna... men ibland hittar man saker som på något sätt knyter ihop allting, från flanellografen till nätverk...via seriernas fantastiska värld. Själv kan jag inte rita, men här kan man plocka ihop sin egen serie och skapa egna figurer... kul och förhoppningsvis användbart.
http://www.toondoo.com/