lördag 27 mars 2010

Multimedia-teaser


Jag har försökt använda en del av de fria verktyg för mer kreativt arbete jag hittat, tillsammans med elever... med varierande framgång. Jag har introducerat MyToonDooo
för eleverna och försökt få dem att göra recensioner i serieform... Än så länge ingen framgång.
Igår tänkte jag mig enorm produktion av film med hjälp av xtranormal
men tyvärr verkade vår antikverade datasal sätta stopp för den verksamheten.
Själv har jag lekt med verktyget och gjort en liten "teaser" för en kommande aktivitet i samhällskunskap, ett low-tech forumspel. Tanken med teasern är att den dels skall ligga på vår lärplattform, men också visas i uppehållsrum på intern-TV... skall bli spännande att se hur det går.

En kollega åker till New York över påsk, så snart kommer jag att vara ägare till en Flip UltraHD. Någon som har en, eller i övrigt har erfarenhet av att använda film/video i undervisningen?

1 kommentar:

  1. Denna kurs är en formidabel källa till roliga och användbara verktyg. Nästa steg är att skapa strip. Varför inte en dagbokstrip istf bilddagbok. Skapa figurer från verkligheten och berätta din vardag.Posta på bloggern - får hålla i minnet att ge dem namn och utseende som inte kan kännas igen på sta´n...:)
    AnnelIC

    SvaraRadera